✨ Best Answer ✨
<if 人>ではなく<of 人>ですかね。
It is important for us to get up early.
では,<us=important>にはなりませんが,
It was careless of you to make such a mistake.
では,<you=careless>が成立します。
人の性質・性格というのはそういうことです。
皆さん、It is構文の if人 になる時の単語ってどう覚えましたか?
人の性格、性質を表す形容詞の時って習ったんですけど、いまいちピンと来なくて、
✨ Best Answer ✨
<if 人>ではなく<of 人>ですかね。
It is important for us to get up early.
では,<us=important>にはなりませんが,
It was careless of you to make such a mistake.
では,<you=careless>が成立します。
人の性質・性格というのはそういうことです。
Users viewing this question
are also looking at these questions 😉