English
Junior High
Resolved

〜だから、〜の文で、
soとBecauseの使い分けを教えてください🙇‍♂️

Answers

✨ Best Answer ✨

【疲れた→so→早く寝る】

I'm tired, so I'll go to bed early.

【早く寝る←because←疲れた】

I'll go to bed, because I'm tired.

soの後には結果(結論),because の後には原因(理由)が来ます。

なるほどです!!
ありがとうございます!!

Post A Comment
Were you able to resolve your confusion?